SKPST LOK SKPST LOK "WIKING" Szczecin
Szczeciński Klub Pneumatycznego Strzelectwa Terenowego LOK "WIKING"

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Testy sprzętu
Autor Wiadomość
MASZOT 
Administrator
Tomek


Wiek: 51
Dołączył: 03 Lut 2014
Posty: 2402
Skąd: Stargard
Wysłany: 2018-07-01, 19:55   Testy sprzętu

Wielokrotnie kolegom tłumaczę, że poza czyszczeniem sprzętu i jego regularnym zerowaniem, co jakiś czas trzeba zrobić pełną charakterystykę prędkości wylotowych aby mieć pewność, że wszystko działa poprawnie. Tym czasem sam zaniedbałem tą regułę. W czasie ostatnich zawodów w Kaletach, ale również w Kolibkach na MMP, po spudłowaniu kilku celów nie mogłem dopatrzeć się przyczyny "pudła" i generalnie zwalałem winę na słabą dyspozycję i niewłaściwe przygotowanie do zawodów (brak treningu). W Kaletach jednak, przy niemalże bezwietrznej pogodzie i w dodatku w lesie, który skutecznie tłumił delikatne podmuchy wiatru, na kilku zapudłowanych i niekoniecznie trudnych celach, "zachodziłem w głowę" - jak mogłem to spudłować. Po powrocie do domu, wpadłem w wir pracy, zaliczyłem ponadtygodniowy wyjazd służbowy i dopiero parę dni temu wyciągnąłem karabin aby go wyczyścić i zakonserwować. Postanowiłem jednak przed obsługą sprzętu strzelić parę razy przez chrono. Strzałów oddałem 50, a wyniki kompletnie mnie powaliły:


Prędkości na jakich strzelam to średnio 236-238m/s. Tutaj natomiast, w pomiarze 50 strzałów, aż 9 było grubo powyżej 245m/s, a dwa osiągnęły pułap 250m/s. To kilkanaście m/s więcej! Szok!!!
Szybciorem rozbiórka, rozbebeszenie regulatora ciśnienia, wymiana oringów i sprężyn talerzowych, ustawienie ciśnienia roboczego i krótki test. Ufffff!!!! Jest OK! Odskoki zniknęły.

Nie mniej jednak pełną charakterystykę koniecznie trzeba było wykonać. Dopiero dzisiaj znalazłem na to czas i przy okazji wypadu do Mirka na trening, przed strzelaniem zrobiłem pomiary.
Oczywiście bardzo dobrze się do tego przygotowałem, organizując stanowisko pomiarowe ze wszystkimi jego "pięcioma elementami" (kto je wymieni? :-P ):

Po około 30 minutach pomiary zakończone, a wyniki zapisane:


Przy 110 strzale wskazówka manometru na kartuszu osiągnęła żółte pole, co od razu dało się zauważyć po sukcesywnie spadającej prędkości:


Po powrocie do domu, wklepałem wyniki w komputer aby upewnić się, że wszystko jest OK:


Jest git. Ale czy trzeba było się "przejechać" na tym aby utrwalić sobie, że o sprzęt trzeba dbać? Chyba tak.

Tak więc pamiętajcie, że na dokładne testy sprzętu nie ma co żałować śrutu i czasu.
_________________

Wszyscy wiedzą, że są rzeczy niemożliwe do zrobienia, aż znajdzie się taki, co o tym nie wie i je czyni.
 
 
lisek 
SKPST
lisek


Wiek: 51
Dołączył: 04 Lut 2014
Posty: 1842
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2018-07-01, 20:14   

No niezłe te odskoki były :shock:
Elementy pomiarowe:
1. Siejer
2. Śrut
3. Chrono
4. Podstawka pod chrono
5. Książęce 🙂
_________________
Steyr LG 110 + Valiant Themys HFT
***** ***

 
 
PawełW 
Paweł


Wiek: 63
Dołączył: 14 Mar 2014
Posty: 513
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-07-04, 06:11   

Cytat:
Wielokrotnie kolegom tłumaczę, że poza czyszczeniem sprzętu i jego regularnym zerowaniem, co jakiś czas trzeba zrobić pełną charakterystykę prędkości wylotowych aby mieć pewność, że wszystko działa poprawnie


Pytanie: co jaki czas w przypadku Twojego STEYR'a ?
_________________
Daystate MK3, VORTEX Viper PST
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wsparcie dla forum zapewnia Speed Computer Service, kontakt: sklep@scs.szczecin.pl