To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
SKPST LOK "WIKING" Szczecin
Szczeciński Klub Pneumatycznego Strzelectwa Terenowego LOK "WIKING"

Technika - Testy sprzętu

MASZOT - 2018-07-01, 19:55
Temat postu: Testy sprzętu
Wielokrotnie kolegom tłumaczę, że poza czyszczeniem sprzętu i jego regularnym zerowaniem, co jakiś czas trzeba zrobić pełną charakterystykę prędkości wylotowych aby mieć pewność, że wszystko działa poprawnie. Tym czasem sam zaniedbałem tą regułę. W czasie ostatnich zawodów w Kaletach, ale również w Kolibkach na MMP, po spudłowaniu kilku celów nie mogłem dopatrzeć się przyczyny "pudła" i generalnie zwalałem winę na słabą dyspozycję i niewłaściwe przygotowanie do zawodów (brak treningu). W Kaletach jednak, przy niemalże bezwietrznej pogodzie i w dodatku w lesie, który skutecznie tłumił delikatne podmuchy wiatru, na kilku zapudłowanych i niekoniecznie trudnych celach, "zachodziłem w głowę" - jak mogłem to spudłować. Po powrocie do domu, wpadłem w wir pracy, zaliczyłem ponadtygodniowy wyjazd służbowy i dopiero parę dni temu wyciągnąłem karabin aby go wyczyścić i zakonserwować. Postanowiłem jednak przed obsługą sprzętu strzelić parę razy przez chrono. Strzałów oddałem 50, a wyniki kompletnie mnie powaliły:


Prędkości na jakich strzelam to średnio 236-238m/s. Tutaj natomiast, w pomiarze 50 strzałów, aż 9 było grubo powyżej 245m/s, a dwa osiągnęły pułap 250m/s. To kilkanaście m/s więcej! Szok!!!
Szybciorem rozbiórka, rozbebeszenie regulatora ciśnienia, wymiana oringów i sprężyn talerzowych, ustawienie ciśnienia roboczego i krótki test. Ufffff!!!! Jest OK! Odskoki zniknęły.

Nie mniej jednak pełną charakterystykę koniecznie trzeba było wykonać. Dopiero dzisiaj znalazłem na to czas i przy okazji wypadu do Mirka na trening, przed strzelaniem zrobiłem pomiary.
Oczywiście bardzo dobrze się do tego przygotowałem, organizując stanowisko pomiarowe ze wszystkimi jego "pięcioma elementami" (kto je wymieni? :-P ):

Po około 30 minutach pomiary zakończone, a wyniki zapisane:


Przy 110 strzale wskazówka manometru na kartuszu osiągnęła żółte pole, co od razu dało się zauważyć po sukcesywnie spadającej prędkości:


Po powrocie do domu, wklepałem wyniki w komputer aby upewnić się, że wszystko jest OK:


Jest git. Ale czy trzeba było się "przejechać" na tym aby utrwalić sobie, że o sprzęt trzeba dbać? Chyba tak.

Tak więc pamiętajcie, że na dokładne testy sprzętu nie ma co żałować śrutu i czasu.

lisek - 2018-07-01, 20:14

No niezłe te odskoki były :shock:
Elementy pomiarowe:
1. Siejer
2. Śrut
3. Chrono
4. Podstawka pod chrono
5. Książęce 🙂

PawełW - 2018-07-04, 06:11

Cytat:
Wielokrotnie kolegom tłumaczę, że poza czyszczeniem sprzętu i jego regularnym zerowaniem, co jakiś czas trzeba zrobić pełną charakterystykę prędkości wylotowych aby mieć pewność, że wszystko działa poprawnie


Pytanie: co jaki czas w przypadku Twojego STEYR'a ?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group